zaterdag 31 december 2011

Beeld: verschillende technieken met fruitsoorten

Tijdens de les beeld kregen we de opdracht om fruitsoorten na te tekenen met verschillende materialen. In de klas konden we gebruik maken van potlood, vetkrijt, waterverf, kleurpotloden, bister en houtskool. Dit was voor mij een leerrijke opdracht omdat ik voor het eerst kennis heb gemaakt met nieuwe tekentechnieken. Bij sommige was het creatieve duidelijk aanwezig en bij anderen zat het wat meer verborgen hoe je bepaalde effecten moest toepassen om bijvoorbeeld een schaduw te creëren.

Mijn eerste tekening is een peer in potlood

Mijn tweede tekening is een druifje in vetkrijt

Mijn derde tekening is een appel in waterverf

Mijn vierde tekening is een pruim in kleurpotlood

Mijn vijfde tekening is een banaan in bister

Mijn zesde tekening is een noot in houtskool

Dit was een zeer boeiende les, enorm leerrijk en interessant om in de toekomst mee verder te werken en te experimenteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten