zaterdag 31 december 2011

Trekpop Zwarte Piet

Voor de eerste keer in een kleuterklas staan, dat was spannend. Mijn beeld activiteit ‘een Trekpop Zwarte Piet‘ maken was goed voorbereid, zodat de kleuters direct konden van start gaan. Ik had 6 verschillende motieven van Zwarte Pieten uitgeknipt zodanig dat de kleuters een ruime keuze hadden uit zowel grote Zwarte Pieten of kleine, dikke, smalle, … Vol enthousiasme begonnen ze hun Zwarte Piet te schilderen of te kleuren. Ik toonde ze ook andere technieken zoals strepen tekenen, stempelen met de verf, vierkantjes, … Ze mochten vrij experimenteren.

De kleuters hun inzet was groot, het kon niet snel genoeg klaar zijn. Toen het lichaam van de Zwarte Piet af was, konden ze starten met de armen en de benen. Bij veel kleuters waren de ledematen in eenzelfde kleur als de romp van de Zwarte Piet.

Iedereen was natuurlijk heel benieuwd naar het eindresultaat! Na de les beeld nam ik alle Trekpop Pieten mee naar huis om ze verder af te werken. De armen en de benen werden met splitpennen aan het lichaam bevestigd, dan werden de touwen verbonden van armen naar benen. Voor de eind afwerking heb ik gezorgd, door wiebel oogjes op het gezicht te kleven, pluimen op zijn hoed te hangen en ook niet te vergeten zijn oorbellen.
De laatste stage dag heb ik aan alle kinderen hun eigen Trekpop uitgedeeld, aan hun gezichtjes kon je zien dat ze heel fier waren met hun eigen creatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten