zaterdag 31 december 2011

De Musical: Jip en Janneke

Tijdens de lessen muzische grondhouding kregen we de opdracht om aan een muzisch project te werken, keuze uit een muzenbox of een muzenboek, iets waar je je eigen gevoel in mocht leggen. Om tot deze muzische portfolio te komen, bezochten we drie cultuurevenementen. Mijn voorliefde ging uit naar de musical van Jip en Janneke in Roeselare.


De verhalen van die twee geliefde kleuters was voor het eerst te zien in theater omdat ze 60 jaar bestonden. De musical was echt naar kinderen toe gericht maar volwassenen konden er evenveel van genieten. Het is iets wat ik later zeker ook zal doen met mijn kinderen. Het was prachtig om te zien hoe de kinderen zich konden inleven in de wereld van Jip en Janneke. De makers zorgden er ook voor dat de kinderen zich geen minuut verveelden.


De vier seizoenen die in de musical duidelijk aan bod kwamen, wou ik op een creatieve manier over- brengen in mijn portfolio. In ieder seizoen beleefden Jip en Janneke iets aparts en dat toonde ik aan door aan elke zijde van mijn werk de lente, de zomer, de herfst en de winter te schetsen.


De lente

De zomer

De herfst

De winter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten