zaterdag 31 december 2011

Liefde is ...

Liefde is mooi,
liefde is zoet,
liefde is prachtig.
Er zit daar toch iets meer achter!

Vraag het maar aan lieve mensen,
die willen er nog meer wensen!

Toch denken wij kinderen:
Hoe bestaat die liefde?

Kun je ze opeten?
Kun je ze drinken?
Kun je ze ruiken?
Kunnen wij die liefde ook gebruiken?

Maar hoe komen kinderen hier achter?
Zetten we de muziek wat zachter?

Hoe komen we dan aan liefde?
Vraag het mij niet,
want ik weet het gewoonweg niet!

We vragen het aan ouders,
die zullen wel een antwoord geven.
Want ouders weten alles!

Hopelijk kom ik het te weten,
want ik wil niet langer zweten.

Liefde is mooi,
liefde is zoet,
liefde is prachtig.
Ik kom er toch ooit eens achter??


Ik heb dit gedicht geschreven op twaalfjarige leeftijd, ik had mijn eerste elektrische typemachine cadeau gekregen van mijn grootouders en ik wou daar iets speciaals mee doen. Een hele week heb ik zitten nadenken om een eigen gedicht te kunnen schrijven over de liefde. Tijdens mijn pubertijd wou ik ontdekken wat de liefde allemaal betekende en daarom zette ik het op papier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten