zaterdag 31 december 2011

Beeld: werken met papier-maché

We kregen tijdens de les de opdracht om een ballon van papier-maché te maken.
Eerst begonnen we met een ballon op te blazen en daar dan allemaal stroken krantenpapier rond te kleven.

Het eindresultaat moest een monster worden, we mochten onze fantasie de vrije loop laten, ook het zoeken op internet of in boeken was toegelaten. Zolang het maar geen bekend monster was, maar wel een eigen creatie. Met de hulp van veel krantenpapier kon ik de ogen, de neus, de oren en de mond aan de ballon bevestigen.

Als alle delen aan de ballon vastkleefden, deed je best eerst een witte laag verf erop, zodat het krantenpapier niet meer zichtbaar was. Dan kon je het monster heel speciaal maken door er verschillende kleuren verf op aan te brengen.

Ik heb er voor gekozen om mijn monster geen mond te geven uit krantenpapier maar om die er zelf op te schilderen en mijn neus te bevestigen aan zijn oor.
Ik heb gewerkt met stippen, die zijn duidelijk aanwezig op mijn monster, op de achterzijde van de ballon heb ik tekeningen geschilderd.
Zo kwam ik tot een mooi, decoratief en uniek kunstwerk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten